Het Nieuwe WOZ-bureau (moederbedrijf WOZwet.nl) benaderde ons na het succes van WOZwet.nl of we ook een nieuwe huisstijl en website voor HNWBÂ wilden maken. De nieuwe huisstijl moet laagdrempelig, vriendelijk maar toch professioneel gevoel geven. De website was voornamelijk bedoeld voor het aantrekken van nieuw talent, om te informeren en om bezoekers aan te zetten om een gratis WOZ-check te doen. Tot slot wilde HNWB ook het team achter het succes een plek geven en dieper ingaan op whitelabel en affiliate mogelijkheden.
"Tijd voor een brainstorm sessie!"
Soms heb je aan een korte brainstorm genoeg. Dit was ook het geval voor HNWB. Na een korte brainstorm wisten we genoeg: Het merk van HNWBÂ moest laagdrempelig, vriendelijk maar wel professioneel overkomen.
Als eerste hielden we ons bezig met het ontwikkelen van een huisstijl voor HNWB. HNWB begon ooit als Riverside Recht en Taxatie. Riverside had destijds een logo met een gestileerde roofvogel als beeldmerk. Een roofvogel is echter niet de meest vriendelijke vogel, dus al snel gaven we het advies om over te stappen over een vriendelijkere vogel namelijk een mus. We ontwikkelden een strak en modern logo met een mus als beeldmerk. Vervolgens kozen we voor een kleurenpalet met blauwe kleuren, wat een mooie link naar de lucht/hemel creëerde. Om de huisstijl van HNWB een vriendelijke look mee te geven kozen we ook voor ronde vormen. We selecteerden twee 'rounded' lettertypes: Circle Rounded voor het logo en Museo Sans Rounded voor koppen en leesteksten. Tot slot gaven we ook pijlen, knoppen en content blokken ronde vormen. Tijd voor stap twee: De website!
Om het website ontwikkeltraject zo soepel en snel mogelijk te maken, staken we eerste de koppen bij elkaar om een wireframe te maken. We dachten o.a. na over een de juiste flow van de website, de hoofdboodschap (CTA)Â en welke pagina's voor een logisch geheel zouden zorgen. Al gauw merkten we dat we HNWBÂ aantrekkelijk voor nieuw talent konden maken door veel fotografie van het HNWBÂ team in te zetten. De foto's schetsen een vriendelijke en collegiale bedrijfscultuur. Dit is precies waar de eerste doelgroep (nieuw talent) naar op zoek was. De website moest uiteraard ook leads opleveren. Dit deden we door "Doe de gratis WOZ-check"Â als hoofdboodschap te implementeren. We kozen ervoor om de doelgroep op een korte, maar krachtige manier te informeren. Dit deden we door de hele website van korte 'scanbare' content te voorzien. Denk aan korte headings, openklap menus (accordeons) en veel visualisatie.
Na de wireframe konden we aan de slag met de leukste stap van het project: Een design mockup te maken. Eindelijk konden we de huisstijl die we hadden bedacht uitproberen. We zagen al snel dat er met alle elementen bij elkaar een modern, strak en vriendelijk ogend merk ontstond. De nieuwe fotografie van HNWB paste perfect in dit merk. Rede te meer om door direct door te gaan naar de volgende stap:Â Webflow development.
Het koste ons nog geen twee dagen om de design mockup om te zetten naar een functionerende Webflow website. De website voelde echter nog wat statisch aan. Dit was gemakkelijk op te lossen door subtiele animaties toe te voegen. We namen de tijd om soepele animaties te maken voor het laden van de pagina, het mobiele menu en het laden van elementen in secties.
Alles bij elkaar realiseerden we de nieuwe huisstijl en website voor HNWBÂ in nog geen drie weken tijd.
Naast de jarenlange samenwerking voor onze commerciële merken hebben we ditmaal ook onze corporate brand door de BrandBros onder handen laten nemen. Het resultaat? Ons bedrijf straalt precies uit wat wij willen uitstralen en brengt goed over wat wij doen, wie we zijn en waar we voor staan. Daarmee maken we een blijvende positieve indruk op onze stakeholders en weten sollicitanten ons beter te vinden.
Kevin Pruimboom
HNWB
Een aantrekkelijk bedrijf voor nieuw talent
Binnen drie weken online