Nu bezig met
Creatieve marketing om zonwering in de spotlight te zetten - Sun Eclipse
Met een rebranding en nieuwe website naar de toekomst - Mobiliteitsbaas
Van 1973 naar nu met een aangescherpte huisstijl en nieuwe website - AORC
Nóg dichter bij de kern: de volgende iteratie op ons eigen merk - BrandBros
Een flowend nieuw merk: Admin voor de makers van nu - Flow&Co
Creatieve marketing om zonwering in de spotlight te zetten - Sun Eclipse
Met een rebranding en nieuwe website naar de toekomst - Mobiliteitsbaas
Van 1973 naar nu met een aangescherpte huisstijl en nieuwe website - AORC
Nóg dichter bij de kern: de volgende iteratie op ons eigen merk - BrandBros
Een flowend nieuw merk: Admin voor de makers van nu - Flow&Co

Met deze rebranding gaat Mobiliteitsbaas verder dan ooit

Mobiliteitsbaas
Met een heldere visie en positionering gaat Mobiliteitsbaas verder dan ooit! Lees hier meer over de re-branding en het ontwikkelen van de Webflow website.
Verder dan ooit na een succesvolle rebranding

De uitdaging

Mobiliteitsbaas is een toonaangevend merk dat zich richt op innovatieve oplossingen voor mobiliteitsvraagstukken. Ondanks hun vooruitstrevende aanpak werd de communicatie naar hun diverse doelgroepen steeds lastiger. Er was geen overkoepelende marketingboodschap die alle doelgroepen kon bereiken, waardoor een onsamenhangend merkimago ontstond.

Om dit probleem op te lossen, hebben wij twee creatieve sessies georganiseerd. Samen met het team van Mobiliteitsbaas hebben we het merk opnieuw gedefinieerd en de doelgroepen grondig geanalyseerd. Dit leidde tot een herpositionering die de basis vormde voor een volledige rebranding, waardoor het merk weer helder communiceert en zijn gewenste boodschap opnieuw uitstraalt.

Aan de slag

Herpositioneren en re-branden maar!

In samenwerking met de klant hebben wij twee creatieve sessies georganiseerd om de vraagstukken van het merk, de identiteit en de doelgroepen grondig te analyseren. Tijdens deze sessies maakten we gebruik van tools zoals het Brand Identity Canvas, het Archetype Systeem en het StoryBrand Canvas om de merkidentiteit en boodschap opnieuw te definiëren. Het resultaat was een heldere herpositionering die de basis vormde voor een volledige re-branding. Deze aanpak stelt het merk in staat om weer consistent en doelgericht te communiceren, en om opnieuw uit te stralen wat het wil overbrengen.

Een meeting bij Mobiliteitsbaas
Het Mobiliteitsbaas team aan het brainstormen. Fotografie door: Sander Karsen.

De visuele identiteit

Met de ingevulde canvassen als solide basis gingen we verder met het ontwerp. Er moest een nieuwe visuele stijl ontwikkeld worden die beter aansloot bij het merk en duidelijker innovativiteit en duurzaamheid uitstraalde. Uit een brainstormsessie ontstond het idee voor de groene weg – een metafoor voor de reis die Mobiliteitsbaas samen met zijn klanten maakt naar een toekomstbestendige en duurzame wereld.

"Een symbool voor samenwerking en de gezamenlijke reis naar een duurzame toekomst"

De groene weg bestaat uit twee elementen: een recht stuk en een bocht. Deze eenvoudige basisvormen boden eindeloze creatieve mogelijkheden voor het gebruik van kleurkaders, buttons, CTA’s, foto-frames en zelfs het logo. De groene weg is niet alleen een visueel element, maar ook een symbool voor samenwerking en de gezamenlijke reis naar een duurzame toekomst die Mobiliteitsbaas met zijn klanten aangaat.

Een overzicht van de nieuwe stijlgids van Mobiliteitsbaas
Preview van het Mobiliteitsbaas presentatiedeck.

Nieuwe beelden voor een nieuw merk

Samen met Sander Karsen hebben wij geweldige nieuwe beelden voor het merk geschoten op het kantoor van Mobiliteitsbaas. Deze beelden worden met name gebruikt om het team en de samenwerking in de schijnwerpers te zetten. Daarnaast is er gespeeld om elementen van beweging en snelheid in de foto te krijgen door te spelen met de sluitertijd.

Een overleg bij Mobiliteitsbaas
Het Mobiliteitsbaas team aan tafel. Fotografie door: Sander Karsen.

Ontwerp en Ontwikkeling van de Webflow-Website

Ons proces begon met gedetailleerde wireframes, waarbij we de gebruikerservaring optimaliseerden door strategisch te focussen op navigatiestructuur, gebruikersflow en een evenwichtige plaatsing van content en visuele elementen. Deze aanpak zorgde ervoor dat we een solide fundament konden leggen, klaar voor de volgende fase: de mock-ups.

De hero sectie van de nieuwe Mobiliteitsbaas mockup
De Mobiliteitsbaas website gemaakt in Webflow.

Tijdens de mock-up fase kwam de nieuwe visuele stijl voor het eerst tot leven. Naast de homepage ontwierpen we drie aanvullende pagina's om de klant een volledig beeld van de vernieuwde website te geven. Na een succesvolle presentatie kregen we groen licht en gingen we direct van start met de ontwikkeling in Webflow.

Met het client-first systeem binnen Webflow ontwikkelden we een website die perfect schaalt op elk apparaat, terwijl we de creatieve vrijheid hadden om tot in detail te ontwerpen.

Het eindresultaat? Een visueel aantrekkelijke en functionele website die niet alleen leads genereert, maar ook naadloos aansluit bij de missie en doelen van Mobiliteitsbaas.

Een positieve klantreview

Yellow star shapeYellow star shapeYellow star shapeYellow star shapeYellow star shape

Bart Meijs

Mobiliteitsbaas

Behaalde resultaten

Heb je een uitdaging?

BrandBros white rotating stampYellow triangle shape
Door op "Accepteren" te klikken, ga je akkoord met het opslaan van cookies op jouw apparaat om deze website te verbeteren, het gebruik te analyseren en te helpen bij onze marketing. Bekijk ons privacybeleid voor meer informatie.